19-04-2014
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Værdisæt
Nyeste artikler
· Krappe bølger og tyv...
· En kravlejægers beke...
· Når forskel på liv o...
· Frisk vind og krappe...
· Første sæson med: Ja...
Sidste Brugere Online
Jonas kriste...Online Nu
Pramjagt< 5 minutter
Billy the kid< 5 minutter
dkduck00:20:23
Rasmuslh00:27:09
Bufas00:51:33
Rubberduck00:51:42
Tony Pedersen00:56:46
mr lars00:58:25
ErikF00:58:52
DJ Nyheder
Jagtnyheder

Besøgende
· Gæster online: 6

· Brugere online: 1
Jonas kristensen

· Antal brugere: 3,186
· Nyeste bruger: PerDitlev
Chart.dk
Se indlæg
 Udskriv debat
Fremtiden for havjagt
kluden
Jeg vil ikke være med til at stryge dem med hårene som mednaturbrugere, når de bare bare ønsker os ad helvede til! Med hårdt mod hårdt mener jeg, at jægerforbundets forhandler i vildtforvaltningsrådet ikke bare skal give efter hele tiden, men kræve faste biologiske undersøgelser lagt til grund for deres evige krav om jagtforbud! Ikke mere eftergivenhed og imødekommenhed! De må sgu'da snart for en gangs skyld prøve at gå i offensiven over for disse mennesker...
Dykkere er dyre! - hovedskud sparer patroner....

carbry1
Prøv lige at sæt jer ned og læs JÆGER, så forstår i bedre hvofor havjagten er på tilbage gang.
I det blad omhandler i gennemsnit en annonce pr. blad, den frie jagtret nemlig strand og havjagt. Ellers beskæftiger det sig mest med hjorte forvaltning og salg af gummistøvler.
Det jeg mener med det, er at når jægernes organisation og deres talerør, ikke gider at beskæftige sig med emnet så dør den form for jagt.
Vi kan jo bare se på de sidste gennemførte frednings bestemmelser, hvem var det igen der måtte holde for med begrænsninger til fordel for land jagten.
Jeg ved godt Claus, at i er nogle få desværre, der kæmper mod overmagten, men det gør det heller ikke nemmere når man skal kæmpe mod sit eget forbund, hvor der sidder nogle forhandlere der har rygrad som en kop lunken cacao.
Redigeret af carbry1 d. 08. January 2010 18:35
Hvofor skyde forand, når man kan skyde krikand.
GrinPfftGrin
Det er kerne skudet, der dræber.

L udm
ja vil da give kluden ret de skal da ikke komme og bestemme hvad vi skal gøre jeg kunne aldrig finde på at bøje mig for den type af menesker der kun har et hovedet aldrig. jeg har min ret og det kommer de ikke til at lave om på sådan er det.egenligt mærkeligt de gerne vil modtage 100000kr fra jagttegnmidlerne hver år nu når de har så meget imod os fuldstændigt latterligt de skal have de penge.
Redigeret af L udm d. 08. January 2010 18:39

jes
egentlig syns jeg at JÆGER så småt begynder og omtale strand og havjagt mere end de gjorde tidligere, men eller vil jeg gi cabry1 ret. det eneste der kan hjælpe er at flere interesserede kæmper aktivt på det politiske plan. Tror ikke personligt på at mand til mand diskusioner med jagt modstandere gør nogen forskel, da love og regler oftest ikke bliver til i skoven eller i strandkanten. Måske kunne vi få alle jægere på christiansborg til og være aktive havjægere??Grin

birger40
Jammen vi skal da bare have nogle regler der går den anden vej som feks
§1, fra den 1-3 til den 31-7 er det forbudt at kigge på fugle i reservaterne.
§1, stk 2 uden for de i §1 nævnte områder er fugle kiggeri forbudt nærmere end 1 sømil fra kystlinien.
§2, alt fugle kiggeri på ferske vande er forbudt hele året.
§2 stk 2 eneste undtagelse i §2 er grundejeren hvis jord der støder op til ferske vande, dog må der ikke kigges fra 1-3 til 31-7.
§3 alle former for optik er forbudt.
§4 der kan søges om et kigge kort, der pt koster 535 kr årlig, og det giver ret til kortvarige kig i de forbudte områder.

Find selv på flere, tåbelige regler kan vel gå begge veje Shock
kunsten er ikke at afgive et godt skud
men at holde det dårlige tilbage

clc
Jeg er meget enig med Jes i at love og regler ikke bliver til i skoven eller strandkanten. Dermed er det også sagt, at det er vores jagtorganisationer der skal drive arbejdet.
Danmarks Jægerforbund står foran de årlige årsmøder i Jægernes Kommunale Fællesråd, JKFerne.
Disse møder afholdes de fleste steder med deltagelse af hovedbestyrelsesmedlemmerne, og det er det politiske lag lige under hovedbestyrelsen, og det er faktisk her, der er mulighed for at komme til orde. Se evt. mere i Christian Clausen’s HB klumme i januarnummeret af JÆGER, her kommer han med en beskrivelse af JKFernes rolle og en klar opfordring til at deltage, hvad enten men er enig eller uenig i den politik der føres. Denne opfordring vil jeg gerne bakke op, og komme med en opfordring til at deltage, samt fremføre de synspunkter som man måtte have, således at de bliver synlige for hovedbestyrelsen.

Se – mere om tidspunkter her: http://www.jaeger...ge648.aspx

Her vil jeg også lige gøre opmærksom på vores eget Strandjægerårsmøde i kreds 3, som der også er mulighed for at deltage i - http://www.jaeger...id872=9974
Claus Lind Christensen

Tættere på – længere frem

Spring til debat:
Tilfældig Billede
Nedtælling til DAGEN!
Før Jagten
Jagtfilm
11,063,535 Unikke besøg