28-08-2014
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Værdisæt
Nyeste artikler
· Krappe bølger og tyv...
· En kravlejægers beke...
· Når forskel på liv o...
· Frisk vind og krappe...
· Første sæson med: Ja...
Sidste Brugere Online
Mester JakobOnline Nu
Pramjagt< 5 minutter
Tony Pedersen00:06:54
Danielfog00:07:00
Billy the kid00:08:07
Rasmuslh00:10:06
PeptoBizmo00:26:44
Kas-anD00:34:23
Leoparden00:47:11
gazzi00:54:07
DJ Nyheder
Jagtnyheder

Besøgende
· Gæster online: 6

· Brugere online: 1
Mester Jakob

· Antal brugere: 3,264
· Nyeste bruger: of
Chart.dk
Se indlæg
 Udskriv debat
Hav/strandjagt ved Esbjerg
Jesper Skov
Er der nogen herinde der kan hjælpe en ny strandjæger. Jeg faldt forleden over min fars gamle jagtpram og to sække fyldte med diverse lokkeænder, og jeg kunne da egentligt godt tænke mig at gå på strand/havjagt. Problemet er, at jeg har været på fjordjagt på Rander fjord sammen med min far, men nu bor jeg i Esbjerg, og aner ikke hvor jeg må jage, hvad jeg må jage og hvilke jagtformer der er tilladt. Jeg kan ikke finde hoved og hale i Skov og naturstyrelsens kort på deres hjemmeside, og deres link til Langli/Skallingen og Ribe er ret kortfattede og dårligt detaljerede....og gamle.
Er der nogen herinde der kan give mig nogle gode fif? Fx. gode links, kort, egen erfaring osv. osv.

Mvh
JS

havjagt81
Hej Jesper

Du kunne jo tage ringbøbing fjord hvis du selv har en pram der kan man godt skyde noget men ikke det vildeWink

Jesper Skov
Havde jeg faktisk også tænkt på, da jeg kender lidt til områdets geografi deroppe. Mine svigerforældre har igennem 10 år haft sommerhus i Hemmet. Er det med motor eller uden deroppe? Hvad er lovligt?
Hvad mener du med lidt....? Er det ved at være helt dødt deroppe?
MVh
JS

havjagt81
det er uden motor.. ja det kan være meget dødt der oppe men jeg har da skudt ænder der oppe i flere år men der er ikke 100000 af dem. men det kan være rimeligt ud for stauning.. og der er skilte med frednings områder der oppe og holder du dig uden for dem skulle der ikke være problemerSmile

Jesper Skov
Tak for de gode svar angående Ringkøbing Fjord. Skidt med, at der ikke er en 1 mio ænder at skyde på, bare der er lidt der rør sig. Og det er sgu da til at forstå hvor man må skyde og ikke skyde når der er skiltet.
Det med at man ikke må bruge motor...må man ikke sejle et sted hen smide båden og koble motoren af båden og placere den et andet sted mens der jages?

Mvh
JS

havjagt81
jo det må man men ingen motor på eller i båden under jagten

Jesper Skov
Fedt nok, tak for svaret havjagt81.
Mvh
JS

jes
jagt på vandet fra blåvandshuk og sydpå må kun drives vest for rejelinien. det vil i store træk sige at du skal vest for øerne, så det er noget bøvlet.Tror ikke der er nogen der driver andet end vadejagt, og det skal man være noget stedkendt for og kunne gøre, men ellers er fjorden ok. har selv pram deroppe

Jesper Skov
Gælder det alle jagtformer, på nær vadejagt, at man skal ud forbi rejelinien?
Jeg kan ikke helt forstå, at de så på skov og naturstyrelsens kort har, over Ho bugt fx, tegnet de jagtfrie zoner ind på kortet, når man så åbenbart ikke må jage derude alligevel. Er der nogen som kan gøre mig klogere på, hvorfor det forholder sig således?

http://www.skovog...rritoriet/

Mvh
JS
Redigeret af Jesper Skov d. 08. September 2010 21:08

Spring til debat:
Tilfældig Billede
Nedtælling til DAGEN!
Før Jagten
Jagtfilm
11,880,438 Unikke besøg